Gdzie szukać pracowników. Analiza portali.
Gdzie szukać pracowników?
Gdzie szukać pracowników. Dzisiaj taki temat, który wydawać by się mogło, że jest dość łatwy, dość prosty, dość taki pozorny, no bo jak to, gdzie umieścić ogłoszenie o pracę, no przecież wiadomo, że ogłoszenie o pracę trzeba umieścić na portalu rekrutacyjnym. No tak, to prawda, oczywiście, że tak, ogłoszenia o pracę zdecydowanie warto umieścić między innymi na portalu rekrutacyjnym. Pojawia się jednocześnie bardzo istotne pytanie, na którym i kiedy umieszczać te ogłoszenia, tak żeby mieć dostęp do rzeczywiście jak najbardziej efektywnej bazy kandydatów. I tym zajmiemy się w dzisiejszym odcinku.
Szukać pracowników można wszędzie!
Tak się składa, że jako agencja rekrutacyjna trochę tych procesów rekrutacyjnych pracowników faktycznie realizujemy i trochę tych ogłoszeń również publikujemy, choć trzeba przyznać otwarcie, że nie zawsze rekrutujemy przez ogłoszenia. Czasami wykorzystujemy inne metody, które nie są oparte o ogłoszenia, ale to o tym może pojawi się kiedyś inny odcinek podcastu, dzisiaj jednak o tym, co jest ściśle związane z ogłoszeniami. No i mamy taką sytuację, słuchajcie, że istnieje kilka najpopularniejszych, takich najbardziej znanych, najbardziej popularnych portali pracy. Oczywiście ja się będę odbierał tutaj głównie o portale, na których poszukujemy sprzedawców, jednocześnie w branży IT wiem, że są też takie wyspecjalizowane portale, które, kiedy mówisz rekrutacja IT, to bardzo szybko właśnie te portale przychodzą do głowy. No i w branży sprzedażowej powiem wam, że trochę się w tym obszarze pozmieniało, dlatego że kiedyś był Pracuj.pl, była Infopraca, była Gazetapraca.pl, był taki portal jak Praca.pl, było Gumtree na przykład i między te portale głównie, tak jak pamiętam, rozkładał się ten rynek ogłoszeń i tam, na tych portalach, zdecydowana większość firm umieszczała swoje ogłoszenia o pracę. Przez tych kilka lat doszło również do pewnych zmian na tych największych portalach. Jeden z głównych, czołowych portali pracy mam wrażenie, że się najpierw bardzo wyspecjalizował, teraz odnoszę takie wrażenie, że próbują ponownie otworzyć się na jak najszerszą gamę rekrutacji, które można prowadzić przy ich pomocy. Z kolei inne portale, takie jak na przykład OLX, które kiedyś w ogóle nie były kojarzone z pracą, początkowo były kojarzone głównie z taką pierwszą pracą, taką, wiecie, typu jakiś asystent, kelner czy tego typu rzeczy, dzisiaj my, mówię otwarcie, że coraz częściej, znaczy coraz częściej, dość często korzystamy z tego typu ogłoszeń na tym portalu. Ma on swoje, od razu powiem, ma on swoje plusy i minusy, jednym z plusów jest to, że jest stosunkowo tani, z kolei minusem jest to, że przy dużych lokalizacjach, przy dużych miejscowościach nie ma możliwości umieszczenia ogłoszenia na całe miasto, tylko trzeba umieszczać ogłoszenia per dzielnicę i to jest na przykład bardzo kłopotliwe. No, ale dobra, bo tak rozmawiamy o tych portalach, a pojawia się pierwsze pytanie, czy portale pracy to jest jedyne miejsce, w którym dzisiaj należy umieszczać ogłoszenie o pracę. Nie, absolutnie nie.
Czy warto szukać pracowników w mediach społecznościowych?
Drugim bardzo istotnym kanałem, z którego my mamy duży spływ aplikacji, są media społecznościowe. I tu w zasadzie mam na myśli głównie trzy portale. Pierwszym jest LinkedIn, co jest prawdopodobnie najbardziej oczywiste dla większości z was. Drugim jest Facebook i tu w podzieleniu na dwa różnego rodzaju działania. I trzecim jest również Instagram. Tak, z Instagrama zdarza nam się również otrzymywać aplikacje. Nie działamy jakoś bardzo mocno w tym kanale, w tym medium społecznościowym, jest to raczej nasze narzędzie dodatkowe, jednocześnie faktycznie całkiem ciekawe i całkiem istotne. Znaczy może inaczej, całkiem ciekawe i całkiem perspektywiczne, o. Nie tyle istotne na tym etapie, co perspektywiczne. No okej, dobra, to teraz pojawia się pytanie w takim razie skąd wiedzieć, gdzie umieszczać ogłoszenia. Otóż my zawsze kierujemy się dokładnie tą samą zasadą, czyli prostą odpowiedzią na pytanie, czyli gdzie częściej ludzie, do których adresujemy propozycje pracy bywają i o czym częściej myślą w kontekście poszukiwania pracy. I tak powiem wam, że gdzieś tak nam się przyjęło, że tak, do branż mocno wyspecjalizowanych, gdzie szukamy ludzi z dużym doświadczeniem, trochę takich ekspertów w danej dziedzinie, tutaj głównie swoje kroki kierujemy w kierunku, no największego portalu z ogłoszeniami, jaki istnieje w Polsce, plus LinkedIn. I na LinkedIn’ie też warto wziąć pod uwagę dwa, trzy w zasadzie bardzo ważne elementy, ponieważ na LinkedIn’ie, jeżeli chodzi o ogłoszenia, to masz trzy możliwości poszukiwania ludzi. Po pierwsze możesz ludzi poszukiwać poprzez profil firmowy i możesz ogłoszenie umieścić na profilu firmowym. Po drugie na LinkedIn’ie możesz umieścić ogłoszenie na swoim profilu prywatnym, na swoim profilu osobistym. A po trzecie to samo ogłoszenie możesz również wypromować na LinkedIn’ie w oparciu o politykę employer advocacy, czyli na zasadzie takiej, że inni pracownicy Twojej firmy będą wrzucali na LinkedIn’a informację o tym, że Twoja firma poszukuje ludzi na konkretne stanowisko. O tym też, jak pisać ogłoszenia, mówiłem w czwartym odcinku tego podcastu, więc pozwólcie, że w tym temacie nie będę rozwijał się zbyt mocno. Ważne jest na LinkedIn’ie to, że jeżeli chcesz poszukiwać ludzi, to my najczęściej na LinkedIn’ie poszukujemy właśnie ekspertów, specjalistów poprzez ogłoszenia i szukamy z reguły we wszystkich trzech kanałach. To znaczy umieszczamy ogłoszenie na profilu firmowym, umieszczamy ogłoszenia na naszych profilach osobistych, znaczy na przykład na moim profilu osobistym, bo no akurat tak się składa, że mam najbardziej rozbudowaną sieć kontaktów i jako employer advocacy zdarza nam się również prosić pracowników naszego klienta o to, żeby oni także umieścili u siebie na LinkedIn’ie informację, że pracownik jest poszukiwany. Jeden portal, a aż trzy możliwości publikacji i aż trzy możliwości zwiększenia zasięgów tej publikacji z ogłoszeniem o pracę. Jeżeli dzisiaj korzystałeś tylko z tej jednej opcji, to zastanów się, które z pozostałych dwóch są dla Ciebie najbardziej dostępne i co możesz zrobić, jakie możesz podjąć działania, żeby rzeczywiście zwiększyć ilość miejsc i osób, którym to ogłoszenie na LinkedIn’ie się ukaże, albo o employer advocacy, wykorzystując employer advocacy, albo umieszczając ogłoszenie na profilu firmowym, albo umieszczając je na przykład u siebie. O czym warto pamiętać? Ja nie jestem jakimś wielkim specjalistą od LinkedIn’a i bardzo różne teorie na temat tych algorytmów LinkedIn’a krążą, ja jednocześnie zauważyłem, że jeżeli link do ogłoszenia umieszczany jest jako komentarz, to takie posty mają zdecydowanie większą mam wrażenie taką widoczność i wzbudzają większe zainteresowanie. Więc jeżeli chcesz umieścić link do ogłoszenia, które umieszczone jest na którymś z portali zewnętrznych albo na swojej stronie internetowej, to napisz posta, a w treści posta napisz, że link do ogłoszenia zamieszczasz w komentarzu. To taka drobna sugestia z mojej strony. Podsumowując kwestie LinkedIn’a, zdecydowanie rekomenduję LinkedIn’a do poszukiwania osób o średnim lub wyższym stopniu doświadczenia w danej branży. Oczywiście na LinkedIn’ie można również szukać metodą head huntingu, metodą direct searchu, jednocześnie, no nie, akurat nie o tej metodzie jest ten odcinek, dlatego w tym przypadku skupiam się tylko i wyłącznie na kwestii ogłoszeń. A nawiasem mówiąc, jeżeli jesteście ciekawi, jak wykorzystać potencjał LinkedIn’a do właśnie do head huntingu, do direct searchu, dajcie znać w wiadomości prywatnej na LinkedIn’ie, że ten temat was interesuje, to chętnie przygotuję odcinek również na ten temat, bo mamy duże doświadczenie w tym zakresie. Ten sam profil kandydata znajdziemy również na portalu Pracuj.pl. Ja mam takie wrażenie, że w ogóle Pracuj jakiś czas temu się mocno wyspecjalizował właśnie w profesjonalistach, czyli w ludziach o średnim albo wyższym doświadczeniu w wielu branżach lub w takich rekrutacjach, które związane są z nazwijmy to, nie wiem, takimi nieco bardziej prestiżowymi, luksusowymi stanowiskami czy prestiżowymi, luksusowymi firmami. No gdzieś ja mam takie skojarzenie na ten moment z Pracujem i na przykład zauważyłem, tak jak rekrutujemy do fotowoltaiki, to na przykład zauważyłem, i to wiele firm mówi, że odzew akurat z tego portalu w tej branży jest niewielki. Jeżeli rekrutujemy doradców technicznych, techniczno-handlowych, to na przykład ten portal bardzo ciekawe nam się sprawdza. I tam kierujemy, tam polecam kierować swoje kroki właśnie, jeżeli szukacie osób o takim średnim albo wyższym poziomie doświadczenia w danej branży lub jeżeli reprezentujecie firmę, którą można uznać w jakiś sposób za taką luksusową, tak gdzieś bym to określił, taką trochę bardziej prestiżową. I trzecia opcja, ten akurat portal sprawdza się bardzo dobrze w dużych aglomeracjach miejskich albo w lokalizacjach na przykład o takim szerszym spektrum działania, powiatowym czy wojewódzkim, to również zdecydowanie polecam ten portal. Trochę innego kandydata znajdziemy na portalach takich jak na przykład Praca.pl albo Infopraca.pl z racji tego, że dzisiaj te portale mają trochę mniejszą renomę, są trochę mniej popularne niż ten wymieniony wcześniej i też niż LinkedIn. LinkedIn swoją drogą dość mocno zawojował rynek, mam wrażenie rynek pracy. I o ile samych ofert pracy jest na LinkedIn’ie stosunkowo niewiele, to ludzi, którzy na swoich osobistych profilach umieszczają informacje, że poszukują pracowników, takich ogłoszeń na LinkedIn’ie rzeczywiście jest coraz więcej. Nawiasem mówiąc i wracając jeszcze na chwilę do LinkedIn’a, jeżeli szukacie również osób przez LinkedIn’a, no to u mnie, polecam w ogłoszeniach, jak piszecie ogłoszenie o pracę, to umieszczać hashtag #pnw i hashtag #opentowork. To są hashtagi, na które trafiają osoby, gdzie na wasze posty trafiają, będą trafiały osoby, które obserwują hashtag #pnw, czyli poszukuję nowych wyzwań i hashtag #opentowork, to może nieco podnieść ilość aplikacji, które otrzymujecie z LinkedIn’a.
Zacznij szukać pracowników na portalach ogłoszeniowych
Wracając do portali, to tak ja wspomniałem, Infopraca czy Praca.pl to są portale, na których moim zdaniem można szukać pracowników albo o niższych kwalifikacjach, niższym doświadczeniu w sprzedaży, albo do takich średnich, mam wrażenie, małych i średnich firm. My czasami tam kierujemy swoje kroki. Równolegle, jeżeli szukamy ludzi na tym portalu, to równolegle również szukamy ludzi na portalu OLX. I muszę przyznać, że OLX naprawdę ciekawie nam się sprawdza i przy wielu rekrutacjach już byliśmy mocno zaskoczeni wynikami głównie ze względu na jakość CV i okazywało się, że z OLX’a dostawaliśmy ciekawsze aplikację niż z wielu innych portali, gdzie wydawać by się mogło, że to właśnie z tych innych portali odzew powinien być zdecydowanie większy. Nawiasem mówiąc, muszę też pochwalić OLX’a za zmiany, które wprowadzili w panelu do zarządzania aplikacjami i rzeczywiście teraz na samym OLX’ie pracuje się wygodnie. Do jakich rekrutacji zatem będzie wam się sprawdzał OLX i w jakich rekrutacjach on wam się przyda najbardziej? Osoby o stosunkowo niskich kwalifikacjach, osoby, co do których nie wymagasz jakiegoś dużego doświadczenia lub mają mieć doświadczenie na przykład w obsłudze klienta czy też sprzedaży bezpośredniej jako przedstawiciele handlowi, jednocześnie mogą pochodzić z mniejszych firm, gdzieś z małych, lokalnych firm, zdecydowanie OLX. Druga sprawa, OLX sprawdzi się świetnie do poszukiwania kandydatów zlokalizowanych w mniejszych miejscowościach. Zauważyłem coś takiego, że ludzie z miast o charakterystyce powiatowej lub mniejszej z różnych względów szybciej szukają pracy przez OLX’a niż przez Pracuj.pl. Podkreślam nie ma to umocowania w żadnych statystykach, które dostarczyły nam którekolwiek portale, jest to tylko i wyłącznie taka obserwacja wynikająca z ilości procesów, które realizujemy przy pomocy wszystkich wymienionych portali. Zatem w miejscowościach powiatowych albo mniejszych zdecydowanie polecam OLX’a. Wada OLX przy poszukiwaniu osób z dużych miast, tak jak wspomniałem to już wcześniej, jest taka, że tam, no nie da się na przykład wrzucić ogłoszenia na cały Poznań, należy wrzucać ogłoszenia per dzielnica. Ma to swój plus, dlatego że to jest w zgodzie z polityką portalu, który chce być portalem lokalnym. Założenie portalu od początku było takie, żeby docierać z ogłoszeniami do lokalnej społeczności, więc pod tym kątem jest to zdecydowanie okej. Jest to również okej w sytuacji, gdy zależy Ci na tym, żeby osoba, którą zrekrutujesz, miała w miarę blisko z miejsca swojego zamieszkania do miejsca pracy. No bo jeżeli ogłoszenie wyświetla się osobom szukającym pracy lokalnie, no to jeśli natrafią na ogłoszenie w swojej dzielnicy, no to ta odległość będzie akceptowalna i kwestia komunikacji na przykład przestanie być kłopotem, kwestia codziennego dojazdu czy powrotu z pracy, więc pod tym kątem OLX się rzeczywiście bardzo fajnie sprawdza. Jest też na rynku taki stosunkowo młody jeszcze portal dedykowany wyłącznie pracy w sprzedaży, to jest Praca-handlowiec.pl, portal założony przez dwóch młodych ludzi, którzy przyjęli sobie właśnie za cel stworzenie takiego pierwszego miejsca, które będzie skupiało w zasadzie tylko pracę dla handlowców. Coś podobnego do tego, co my robimy, więc panowie Marcin i Łukasz, jeżeli dobrze pamiętam, pozdrawiam. My podjęliśmy tam próbę poszukiwania doradców techniczno-handlowych, zakończyło się to akurat w naszym przypadku, gdzie zaznaczam, że to był proces mocno wyspecjalizowany, jeżeli chodzi o doświadczenie, wymagane doświadczenie przez klienta, tam odzew był średni, jednocześnie przy tak zwanych rekrutacjach wolumenowych, gdzie poszukiwani są ludzie do obsługi klienta i poszukiwana jest praca, ktoś szuka pracy w obsłudze klienta w dużej firmie bez jakiegoś większego doświadczenia, zdecydowanie polecam Praca-handlowiec.pl. Mam takie poczucie, że w przypadku takich rekrutacji ten portal również bardzo fajnie może się sprawdzić.
Jak szukać pracowników na Facebooku
Kolejne ważne narzędzie w pracy rekrutera to jest oczywiście Facebook. No jak może być odcinek o tym, gdzie szukać kandydatów i odcinek, w którym nie będzie poruszonego tematu Facebooka. Tak, Facebook, potężne źródło dostępu do różnych ludzi i tutaj również dwa kanały, z których my aktywnie korzystamy i które w miarę nam działają, w miarę nam się sprawdzają. Pierwszy kanał akurat na Facebooku to są płatne kampanie. Rzeczywiście trzeba przyznać, że Facebook ma ogromne możliwości, jeżeli chodzi o targetowanie grupy docelowej i faktycznie jesteśmy w stanie bardzo mocno stargetować grupę docelową, i widzimy, że przy płatnej kampanii, którą prowadzimy dla jednego klienta, dla którego szukamy kilkunastu osób na terenie całej Polski, akurat do branży fotowoltaicznej, Facebook rzeczywiście okazuje się być bardzo sensownym medium i mamy sporo aplikacji, co ważne, aplikacji, które w bardzo dużym stopniu spełniają nasze oczekiwania. To znaczy ich nie przychodzi, nie wiem, po piętnaście, dwadzieścia dziennie, ich przychodzą po dwie, trzy dziennie, jednocześnie te, które przychodzą, są tymi, których my poszukujemy. I za to duże ukłony w stronę Facebooka, bo rzeczywiście pozwala tak zaplanować działania marketingowe i działania promocyjne, jeżeli chodzi o dotarcie z informacją, żeby dotrzeć faktycznie do tych osób, na których nam zależy. I to się sprawdza, to działa. Druga opcja na Facebooku, która nam również pomaga w rekrutacjach i również nam się sprawdza, to są lokalne grupy z ogłoszeniami o pracę. To jest też ciekawe rozwiązanie, słuchajcie, w ramach którego można poszukiwać ludzi do sprzedaży. Oczywiście wszystko zależy od tego, w jaki sposób napiszemy treść tego posta czy jak zbudujemy kampanię płatną. Wiadomo, grafiki i treści, to wszystko ma znaczenie, jednocześnie Facebook jako sam nośnik i narzędzie dotarcia do kandydatów polecam w tych dwóch wydaniach, czyli jako nośnik płatnych kampanii i jako lokalne grupy, w których zrzeszone są osoby poszukujące pracy.
Alternatywne źródła kandydatów
Są jeszcze alternatywne źródła kandydatów, z których my korzystamy stosunkowo rzadko, choć trzeba przyznać, że mamy sukcesy z tymi źródłami. Pierwsze źródło to są urzędy pracy. Tak, zdarzało nam się współpracować z urzędami pracy w imieniu naszych klientów i zdarzało nam się pozyskiwać stamtąd ciekawych klientów, zwłaszcza że teraz, w okresie pandemii, ta sytuacja w urzędach pracy się trochę zmieniła i tam jest w tej chwili dostępnych bardzo wiele osób o całkiem ciekawych kwalifikacjach, które z powodu pandemii utraciły pracę i po prostu zarejestrowały się w urzędach pracy, i czasami z różnych powodów nie docieramy do nich przez Pracuja, przez OLX’a, przez Pracę.pl, przez Praca-handlowiec.pl, przez LinkedIn’a, przez Facebooka, a okazuje się, że docieramy do nich właśnie poprzez współpracę z urzędami pracy. I drugie medium to są biura karier. Z biurami karier również współpracujemy, z kilkoma uczelniami, i biura karier ja polecam dla firm i dla managerów, którzy szukają osób bez doświadczenia w sprzedaży i są gotowi dać pierwszą szansę, zainwestować w edukację, w rozwój takiego młodego pracownika. To rzeczywiście biura karier są bardzo fajnym miejscem na poszukiwanie tego typu osób. To, na co warto zwrócić uwagę, to warto zwrócić uwagę, jaka jest kondycja funkcjonowania danego biura karier, bo z doświadczenia powiem wam, że widzimy bardzo mocno, że są biura karier, które po prostu działają słabo i które, no nie będą partnerem dla pracodawcy, jak i są też takie biura karier, które działają naprawdę prężnie, naprawdę rzetelnie. I na przykład mieliśmy kiedyś rekrutację z jedną uczelnią, gdzie z biura karier otrzymaliśmy chyba siedemnaście czy osiemnaście aplikacji i zdecydowana większość była faktycznie trafiona. I tu ukłony dla pań, no nie mogę podać nazwy uczelni, ale ukłony dla pań z biura karier, bo to było naprawdę świetnie zorganizowane i to był przykład tego, że uczelnie faktycznie realnie potrafią wspierać studentów w procesach poszukiwania pracy.
Jak to robimy w Sales Leaders
Dobra, skoro omówiliśmy sobie tak z grubsza portale, z których my w Sales Leaders korzystamy na co dzień do rekrutacji, to pora postawić jeszcze jedno pytanie, mianowicie kiedy warto publikować ogłoszenia. I tutaj z pomocą przychodzą badania udostępnione nam przez jeden portal i słuchajcie, co się okazuje. Okazuje się… ja myślałem, że ludzie pracy szukają w weekend. Kiedyś miałem taką swoją teorię, że ludzie pracy poszukują w weekend. Okazuje się, że według jednego z portali pracy najlepszą godziną do publikowania ogłoszeń są, uwaga, poranne godziny w poniedziałek. Publikując ogłoszenie w porannych godzinach, mam na myśli szósta, siódma rano, tak żeby ono było, wiecie, na szczycie ogłoszeń, kiedy kandydaci wejdą od rana, okazuje się i faktycznie jestem skłonny to potwierdzić, że rzeczywiście w poniedziałek i poranne godziny to jest ten czas i ten moment, kiedy tych aplikacji statystycznie faktycznie spływa więcej. Zatem polecam odnieść się do tego i sprawdźcie sobie, zróbcie sobie tak zwane testy AB, to znaczy opublikujcie ogłoszenie powiedzmy w poniedziałek rano i w środę po południu, i zobaczcie, jaki będzie spływ w pierwszym okresie, dwudziestu czterech, czterdziestu ośmiu godzin. Coś w tym jest, że w te poniedziałki rano tych ogłoszeń spływa więcej. I ostatnia kwestia w tym odcinku to jest to, czy warto kupować i inwestować w takie narzędzia promowania ogłoszenia i narzędzia związane z jakimś odświeżaniem, umieszczaniem ogłoszenia na szczycie i tak dalej. Tutaj, odpowiadając na to pytanie, polecam wcześniej zrobić sobie research na danym portalu i zobaczyć po prostu ile jest ogłoszeń o pracę w danej kategorii, w której chcecie szukać pracownika i jak wiele tych ogłoszeń przybywa z dnia na dzień. Dlatego, że czasami jest tak, że po tygodniu Twoje ogłoszenie dalej jest gdzieś na pierwszej, drugiej stronie wyszukiwania na danym portalu, bo tych ogłoszeń jest tak mało, a czasami jest tak, że już pierwszego albo drugiego dnia ono spada na piątą, siódmą stronę, bo z kolei tych ogłoszeń jest tak dużo. I oczywiście im szybciej ogłoszenie spada w rankingach, tym bardziej w mojej ocenie warto inwestować w elementy, które sprawiają, że utrzyma się ono na szczycie i na górze, bo jeżeli szybko spada w rankingu, wiesz, pozycji, no to oznacza, że wielu pracodawców poszukuje tam kandydatów, a to z kolei może oznaczać, że wielu kandydatów tam również szuka pracy i warto, żeby to Twoje ogłoszenie było widoczne. Jeżeli zobaczycie na przykład przez trzy, cztery dni, że tych ofert pracy spływa na dany portal stosunkowo niewiele, to osobiście nie widzę konieczności korzystania z dodatkowych narzędzi promujących. I druga sprawa to jest również siła marki pracodawcy. To znaczy, jeżeli jako pracodawcy na przykład szukacie pracownika lokalnie, i my to zauważyliśmy, prowadząc rekrutację dla marek, które stosunkowo są nie są jakoś bardzo znane w Polsce, ale lokalnie są to firmy, w których ludzie chcą pracować. I tutaj też taki mały tip, zauważyliśmy, że jeżeli jako agencja umieszczamy w nazwie, w tytule ogłoszenia nazwę firmy, która cieszy się właśnie dobrą opinią w małych społecznościach, to się zwłaszcza sprawdza w rekrutacjach lokalnych, to już samo to wpisanie tytułu, nazwy pracodawcy, przepraszam, do tytułu ogłoszenia, już samo to wpływa na to, że tych aplikacji jest zdecydowanie więcej. Także polecam tego typu zabiegi, bo to też taki drobny tip, który może wesprzeć w was, aby tych aplikacji spływało więcej. No to cóż, największe portale z naszego punktu widzenia lekko przeanalizowane. Wierzę, że informacje, które tutaj zgromadziliście, ułatwią wam nieco wybór związany z tym, jakich kandydatów, na jakich portalach poszukiwać, a jeżeli chcecie uzyskać taką po prostu podpowiedź, rekomendację, to polecam, zgłaszajcie się na LinkedIn’ie do mnie, ja nazywam się Szymon Lach albo do mojej żony, Kinga Lach, lub do Mikołaja Musioła czy Piotra Paulińskiego, to są nasi rekruterzy, zgłaszajcie się do nich, pytajcie, z przyjemnością chętnie podpowiemy, gdzie naszym zdaniem warto umieścić ogłoszenie.
Podsumowanie
A, no i bardzo ważna sprawa, słuchajcie, każdy z was ma taką możliwość, żeby umieścić bezpłatnie, całkowicie bezpłatnie swoje ogłoszenie o pracę na stronie salesleaders.pl. Wystarczy wejść na stronę salesleaders.pl w zakładkę oferty pracy i tam jest taka informacja, na samym dole jest taka informacja, jak umieścić swoje ogłoszenie, na samym dole po lewej stronie i jest możliwość zamieszczenia ogłoszenia o pracę, także na naszej sales leadersowej stronie, więc jeżeli ktoś z was ma ochotę, to zapraszam, my szukamy tylko wyłącznie ludzi sprzedaży, więc jesteś szefem sprzedaży, umieść ogłoszenie na stronie agencji, która szuka tylko i wyłącznie ludzi sprzedaży, a odeślemy Ci wszystkie aplikacje, które spłyną na to ogłoszenie i zrobimy to całkowicie bezpłatnie. Matko, ale się zrobiło odcinek, prawie pół godziny. Dzięki serdeczne za waszą obecność, za Twoją obecność, za to, że wysłuchałeś tego odcinka. Wierzę, że odcinek merytoryczny pomoże Ci w Twoich kolejnych rekrutacjach i cóż, ja, jak co tydzień, trzymam kciuki za wszystkie Twoje rekrutacje i obyś wyłonił jak najwięcej pracowników, dobrych pracowników dla Twojego biznesu w tym tygodniu. Trzymaj się, wszystkiego dobrego, cześć!