fbpx

Oferty rekrutacyjne

Klasyczna rekrutacja pracowników

Klasyczna metoda rekrutacji pozwala zbudować duże bazy kandydatów aplikujących, chcących pracować w Państwa firmie na danym stanowisku. To istotna wartość tej metody.

Metoda klasycznego poszukiwania pracowników wpływa również bardzo pozytywnie na budowanie marki pracodawcy wśród potencjalnych pracowników. To także ważna zaleta tej metody.

Proces rekrutacji pracowników działu sprzedaży można realizować na wiele różnych sposobów. Jednym z nich jest również rekrutacja pracowników z wykorzystaniem klasycznych metod takich jak ogłoszenia o pracę umieszczane na portalach i zbieranie aplikacji na wolne stanowisko. Daje to dostęp do dużej bazy kandydatów, potencjalnych pracowników i możliwość przeprowadzenia selekcji , wybierając najlepszych potencjalnych pracowników spośród dużej ilości osób chętnych do pracy. Wymaga to umiejętności i doświadczenia w projektowaniu i realizacji takiego procesu. Dlatego cieszymy się, że trafiliście Państwo do Sales Leaders.

Klasyczna metoda rekrutacji - na czym to polega?

Podejście klasyczne do procesu rekrutacji Kandydatów na wolne stanowisko polega w pierwszym kroku na właściwym określeniu tego, kim jest poszukiwany kandydat. Stworzenie odpowiedniego profilu jest punktem wyjścia każdej metody i znacząco ułatwia dalsze działania rekrutacyjne. Kolejnym, bardzo ważnym krokiem jest przygotowanie właściwego ogłoszenia o pracę. Należy właściwie zadbać o jego formę i treść. Takie ogłoszenie powinno być dostosowane do potrzeb rynku pracy i znacząco wyróżniać się spośród innych ofert pracy. Tutaj można zobaczyć, jak wyglądają ogłoszenia tworzone przez nas na dane stanowisko. Przedostatnim krokiem jest wybór właściwego miejsca do opublikowania oferty pracy. Takich portali jest bardzo wiele. Na każdym z takich portali są dostępni Kandydaci. Kluczem jest wybór właściwego portalu, który umożliwi pozyskanie możliwie jak największej ilości dobrze dopasowanych Kandydatów. Co ciekawe, nie zawsze największe ilości kandydatów, potencjalnych pracowników są na największych portalach. Czasami to kwestia wyboru mniejszego portalu, który skupia wokół siebie większe ilości właściwych kandydatów. W takim procesie nie chodzi o ilość cv, a zawsze o ich jakość. Ani Państwo, ani my nie potrzebuje stu aplikacji wątpliwej jakości. Potrzebujemy jedynie kilku bardzo dobrych.

Następnie zbieramy aplikacje od zainteresowanych kandydatów. Z każdym kandydatem kontaktujemy się w Państwa imieniu w ciągu 48h – 72h. Macie Państwo w ten sposób zapewnioną również budowę marki rzetelnego pracodawcy. Kolejnym etapem jest analiza i selekcja nadesłanych aplikacji. Dalej są rozmowy telefoniczne z kandydatami (kolejna selekcja kandydatów) oraz spotkania bezpośrednie z naszym zdaniem najlepszymi kandydatami. Ostatecznym efektem takiej rekrutacji jest przedstawienie Państwu od 2 do 4 kandydatów spełniających Państwa oczekiwania. Do Państwa należy decyzja, czy kandydaci spełniają oczekiwania i jeśli tak, na którego z nich Państwo są zdecydowani.

rekrutacja pracowników

Kogo pozwala pozyskać klasyczna metoda rekrutacji pracowników?

Proces rekrutacji prowadzony przy pomocy klasycznych ogłoszeń pozwala pozyskać pracowników na wiele stanowisk o różnym poziomie wymaganych kompetencji, doświadczeń i umiejętności. Dobrze poprowadzona rekrutacja, dobrze napisane ogłoszenie pozwala pozyskać wielu wykwalifikowanych pracowników. W przypadku tego typu procesów dobrze przygotowane, wyróżniające się oferty pracy to ponad połowa sukcesu. Najczęściej w ten sposób pozyskujemy ludzi na stanowiska takie jak sprzedawcy, przedstawiciele handlowi, doradcy techniczno – handlowi, kierownicy sprzedaży, team liderzy. Zapraszamy do kontaktu i uzyskania informacji, jaką metodę rekrutacji warto wdrożyć w przypadku poszukiwanej przez Państwa osoby.

Ile czasu zajmuje znalezienie i pozyskanie kandydatów używając klasycznej metody rekrutacji?

Z reguły taka rekrutacja trwa około 4 – 6 tygodni. Zdarza się również, że pozyskujemy w ten sposób kandydatów dla firm w okresie 1 tygodnia. Dla jednego z klientów w ciągu 9 dni roboczych pozyskaliśmy kandydatów na 5 różnych stanowisk do jego firmy. Wiele zależy od tego, jakie osoby są poszukiwane, jakie mają Państwa wymagania. Założenie 4 – 6 tygodni jest bezpiecznym okresem tak dla Państwa jak i dla nas. Nadrzędnym celem jest to, żeby ostatecznie rekrutacja pracowników na dane stanowiska i pozyskanie właściwego pracownika trwało jak najkrócej.

Co zyskujesz wybierając klasyczną metodę rekrutacji pracowników sprzedaży?

Taka forma rekrutacji pracowników to oczywiście bardzo duża szansa na pozyskanie dużych baz kandydatów spełniających oczekiwania oraz znalezienie właściwego kandydata na konkretne stanowiska. To również duża szansa na budowanie coraz silniejszej marki pracodawcy. Kandydaci bardzo często oceniają pracodawcę i wyrabiają sobie opinie o firmie na podstawie ogłoszenia, oferty pracy. Przygotowane ogłoszenie jest odpowiednikiem efektu “pierwszego wrażenia” kandydata na temat firmy. Potencjalny pracownik wyrabia sobie szybko opinię o firmie na podstawie tego, jakie informacje znajduje w ogłoszeniu. Warto zadbać o to, żeby przy tego typu działaniach potencjalny przyszły Państwa pracownik dostał właściwe informacje przekazane mu w możliwie jak najbardziej atrakcyjny sposób.

rekrutacja pracowników

SALES LEADERS ANALYSE

Metoda Sales Leaders

Metoda Sales Leaders Analyse powstała po to, by ograniczyć do minimum ryzyko utraty środków finansowych i zasobów czasowych oraz po to, by zmaksymalizować szanse na znalezienie takiej osoby, która spełni oczekiwania Państwa jako poszukujących pracownika. Wykorzystując tę metodę gwarantujecie sobie Państwo podjęcie bardzo szerokich działań audytowych na samym początku procesu, by zapewnić maksymalnie kompletne określenie cech potrzebnych na danym stanowisku.

Graph

Analiza

Analiza

behawioralno-kompetencyjna
  • benchmarking
  • testy
  • badania fokusowe

Profil

Profil

optymalnego kandydata
  • benchmarking
  • testy
  • badania fokusowe

Searching

Searching

  • wybór metod searchingu
  • wybór źródeł kandydatów
  • opracowanie ogłoszeń/działań headhuntingowych

Rekrutacja

Rekrutacja

  • wywiady rekrutacyjne
  • zadania
  • testy osobowościowe/kompetencyjne

Rekomendacja

Rekomendacja

i wywiad ostateczny

(2-5 kandydatów)

Wybór

Każdy proces rekrutacyjny składa w Sales Leaders składa się z tych samych kroków. W przypadku procesów realizowanych metodą executive search kolejność kroków jest tożsama z tym, jak wygląda to w przypadku innych metod rekrutacji. Najważniejsza różnica jest na etapie poszukiwania kandydatów. Headhunting jest bowiem metodą poszukiwania Kandydata. Reszta proces jest taka sama, by zagwarantować Państwu najwyższą jakość realizowanego procesu:

Analiza

Na tym etapie podejmujemy różnego rodzaju działania, których celem jest dokładne poznanie specyfiki biznesu oraz wymagań, oczekiwań związanych z pracownikiem, który ma być pozyskany. Na tym etapie prowadzimy szereg działań diagnostycznych, m.in. wywiad złożony z 41 pytań wyjściowych.

Profil kandydata

Wynikiem działań analitycznych jest powstanie profilu kandydata, który dokładnie określa kompetencje, które są oczekiwane i potrzebne na danym stanowisku.

Searching

Czas, w którym przy pomocy metody executive search poszukujemy właściwych kandydatów dla Państwa

Rekrutacja

Na tym etapie realizujemy opracowany wcześniej proces weryfikacji kandydatów. Celem tego procesu jest sprawdzenie, na ile kandydat jest dopasowany do przygotowanego wcześniej profilu

Rekomendacja

W efekcie wszystkich działań klient otrzymuje rekomendację od 2 do 4 kandydatów na jedno stanowisko, na które poszukuje Kandydata

Zatrudnienie lub dalsze poszukiwania

Jeżeli wśród rekomendowanych kandydatów nie ma osoby spełniającej kryteria – poszukiwania trwają dalej. Jeśli jest taka osoba dochodzi do zatrudnienia

Ile kosztuje taka rekrutacja pracownika działu sprzedaży?

W przypadku firmy Sales Leaders inwestycja w proces rekrutacji nastawiony na pozyskanie nowego pracownika dla Państwa prowadzony za pomocą ogłoszenia to zazwyczaj kwoty kilku tysięcy złotych netto. Najczęściej te wartości są poniżej kwoty 10.000 zł. Ostateczna wycena jest uzależniona od wymagań, jakie stawiacie Państwo przed kandydatami i potencjalnej dostępności kandydatów na rynku. Te dwa czynniki najmocniej wpływają na ostateczny kształt wyceny.

Jakie otrzymasz od nas

Wartości

<p>Budowanie Twojej<br />
<strong>marki pracodawcy</strong></p>

Budowanie Twojej
marki pracodawcy

Gwarancja kontaktu z każdym kandydatem na każdym etapie, pozytywne wrażenia kandydatów z procesu – to wszystko wpływa na budowę Państwa marki pracodawcy i to otrzymujecie.

<p><strong>Oszczędność</strong><br />
<strong>czasu</strong></p>

Oszczędność
czasu

Minimalne zaangażowanie z Państwa strony na wstępnym i finalnym etapie oznacza możliwość przeznaczenia czasu na inne ważne aktywności i działania w firmie

<p>Gwarancja<br />
<strong>na pracownika</strong></p>

Gwarancja
na pracownika

Otrzymujecie Państwa 3 miesięczną gwarancję na pracownika. W przypadku, gdy proces zawiedzie i/lub kandydat się nie sprawdzi – poszukamy następnego.

<p><strong>Wysoka jakość</strong><br />
pozyskanych kandydatów</p>

Wysoka jakość
pozyskanych kandydatów

Najwyższa możliwa jakość oznacza możliwie jak najbliższe dopasowanie kandydata do oczekiwań firmy. To nasze zadanie, żeby ich znaleźć i Państwu przedstawić.

Jesteś zainteresowany taką formą rekrutacji dla Twojej firmy?

Zostaw numer telefonu – oddzwonimy w ciągu jednego dnia roboczego!

    Imię i Nazwisko
    Adres
    E-mail
    Telefon
    Treść pytania