fbpx

Oferty rekrutacyjne

Rekrutacja handlowców – Direct search

Direct search to jedna z metod rekrutacji. Najbardziej przydaje się do pozyskiwania kandydatów o określonych kompetencjach i doświadczeniach zawodowych. To metoda wymagająca dużego obeznania w procesach pozyskiwania właściwych kandydatów.

Jeśli szukasz specjalistów w określonej gałęzi sprzedaży to metoda direct search i Sales Leaders może okazać się dobrym wyborem.

Rekrutacja direct search - na czym to polega?

Direct search to metoda, która polega na wykorzystywaniu różnego rodzaju baz kandydatów i kontaktowaniu się wyłącznie z tymi osobami, które spełniają określone w procesie rekrutacji kryteria. Zanim nastąpi kontakt z kandydatem, rekruter powinien dobrze “prześwietlić” potencjalnego kandydata, żeby sprawdzić, czy wybrana osoba potencjalnie spełnia wymagania/oczekiwania potencjalnego pracodawcy. Metody direct search jako narzędzia rekrutacji używa się głównie do procesów, w których istnieje prawdopodobieństwo, że uzyskamy niewiele odpowiedzi w wyniku np. umieszczenia ogłoszenia na portalu pracy.

Screenshot_1

Kogo pozwala pozyskać metoda direct search?

Przedstawiciele handlowi w wyspecjalizowanych branżach, key account managerowie, kierownicy sprzedaży, dyrektorzy sprzedaży, handlowcy posiadający rzadkie kompetencje lub doświadczenia – te wszystkie osoby z powodzeniem można pozyskiwać dzięki metodzie direct search.
Proces rekrutacji oparty o tę metodę zwiększa znacząco szanse na pozyskanie kandydatów jakościowo lepiej spełniających oczekiwania pracodawcy.

Ile czasu zajmuje znalezienie i pozyskanie kandydata używając metody direct search?

Wiele zależy od ilości dostępnych kandydatów. Im większa ilość tym krótszy proces i odwrotnie. Im mniej kandydatów na rynku pracy (poszukujących pracy lub pracujących obecnie) tym czas tego procesu może się wydłużyć. W sales leaders przyjmujemy, że minimalny okres prowadzenia rekrutacji przy wykorzystaniu direct search to 1 miesiąc. Maksymalnie taki proces trwa do 6 miesięcy przy bardzo złożonych procesach rekrutacji.

Warto wiedzieć, że wykorzystanie direct search jako metody prowadzenia procesu rekrutacji wymaga dużego zaangażowania czasowego po stronie rekrutera prowadzącego proces. Często to żmudny proces przeszukiwania kolejnych profili czy aplikacji kandydatów i analizowania ich pod kątem oczekiwań i wymagań stawianych przez pracodawcę.

Co zyskujesz wybierając metodę rekrutacji direct search?

Ta metoda poszukiwania pracowników ma wiele zalet dla pracodawcy, który decyduje się na jej wykorzystanie przy procesie poszukiwania specjalistów. Najważniejsze z nich to:

Znacznie mniejsza
przypadkowość kandydatów

szukając osób na specjalistyczne stanowiska warto mieć na uwadze, żeby od początku propozycję pracy kierować do właściwych osób, które dają największe szanse na pozyskanie właściwego pracownika

Lepsi jakościowo kandydaci

wypadkową powyższych punktów jest wyższa jakość przedstawianych kandydatów. Tę jakość należy rozumieć jako dopasowanie kandydata to opracowanego wcześniej profilu

Wyższe szanse znalezienia
dobrego pracownika

w tej metodzie od samego początku to rekruter decyduje, do kogo się zwróci. A powinien zwracać się wyłącznie do osób najlepiej pasujących do profilu. A zatem ten proces od samego początku zakłada kontakt tylko z najlepszymi kandydatami i eliminuje ryzyko chybionych poszukiwań poprzez np. błędny dobór portali do publikacji ogłoszeń

Screenshot_1

SALES LEADERS ANALYSE

Metoda Sales Leaders

Metoda Sales Leaders Analyse powstała po to, by ograniczyć do minimum ryzyko utraty środków finansowych i zasobów czasowych oraz po to, by zmaksymalizować szanse na znalezienie takiej osoby, która spełni oczekiwania Państwa jako poszukujących pracownika. Wykorzystując tę metodę gwarantujecie sobie Państwo podjęcie bardzo szerokich działań audytowych na samym początku procesu, by zapewnić maksymalnie kompletne określenie cech potrzebnych na danym stanowisku.

Graph

Analiza

Analiza

behawioralno-kompetencyjna
  • benchmarking
  • testy
  • badania fokusowe

Profil

Profil

optymalnego kandydata
  • benchmarking
  • testy
  • badania fokusowe

Searching

Searching

  • wybór metod searchingu
  • wybór źródeł kandydatów
  • opracowanie ogłoszeń/działań headhuntingowych

Rekrutacja

Rekrutacja

  • wywiady rekrutacyjne
  • zadania
  • testy osobowościowe/kompetencyjne

Rekomendacja

Rekomendacja

i wywiad ostateczny

(2-5 kandydatów)

Wybór

Każdy proces rekrutacyjny składa w Sales Leaders składa się z tych samych kroków. W przypadku direct search wygląda to również w ten sam sposób:

Analiza

Na tym etapie podejmujemy różnego rodzaju działania, których celem jest dokładne poznanie specyfiki biznesu oraz wymagań, oczekiwań związanych z pracownikiem, który ma być pozyskany. Na tym etapie prowadzimy m.in. złożony z 41 pytań wyjściowych wywiad z

Profil kandydata

Wynikiem działań analitycznych jest powstanie profilu kandydata, który dokładnie określa kompetencje, które

Searching

Czas, w którym przy pomocy metody direct search
poszukujemy właściwych kandydatów

Rekrutacja

Na tym etapie realizujemy opracowany wcześniej proces weryfikacji kandydatów. Celem tego procesu jest sprawdzenie, na ile kandydat jest dopasowany do przygotowanego wcześniej profilu

Rekomendacja

W efekcie wszystkich działań klient otrzymuje rekomendację od 2 do 4 kandydatów na jedno stanowisko, na które

Zatrudnienie lub dalsze poszukiwania

Jeżeli wśród rekomendowanych kandydatów nie ma osoby spełniającej kryteria – poszukiwania trwają dalej.
Jeśli jest taka osoba dochodzi do zatrudnienia.

Ile kosztuje rekrutacja metodą direct search?

Direct search to metoda z pewnością droższa niż klasyczna rekrutacja poprzez ogłoszenia lub rekrutacja wolumenowa. Chcąc pozyskać kandydata z pomocą Sales Leaders należy mieć na uwadze, że inwestycja w taki proces zaczyna się od kilku tysięcy złotych netto. W przypadkach najbardziej skomplikowanych procesów i chęci znalezienia najlepszych kandydatów, których jest niewielu na rynku mogą być to budżety nawet do kilkunastu tysięcy złotych netto.

Jakie otrzymasz od nas

Wartości

<p>Budowanie Twojej<br />
<strong>marki pracodawcy</strong></p>

Budowanie Twojej
marki pracodawcy

Gwarancja kontaktu z każdym kandydatem na każdym etapie, pozytywne wrażenia kandydatów z procesu – to wszystko wpływa na budowę Państwa marki pracodawcy i to otrzymujecie.

<p><strong>Oszczędność</strong><br />
<strong>czasu</strong></p>

Oszczędność
czasu

Minimalne zaangażowanie z Państwa strony na wstępnym i finalnym etapie oznacza możliwość przeznaczenia czasu na inne ważne aktywności i działania w firmie

<p>Gwarancja<br />
<strong>na pracownika</strong></p>

Gwarancja
na pracownika

Otrzymujecie Państwa 3 miesięczną gwarancję na pracownika. W przypadku, gdy proces zawiedzie i/lub kandydat się nie sprawdzi – poszukamy następnego.

<p><strong>Wysoka jakość</strong><br />
pozyskanych kandydatów</p>

Wysoka jakość
pozyskanych kandydatów

Najwyższa możliwa jakość oznacza możliwie jak najbliższe dopasowanie kandydata do oczekiwań firmy. To nasze zadanie, żeby ich znaleźć i Państwu przedstawić.

Jesteś zainteresowany taką formą rekrutacji dla Twojej firmy?

Zostaw numer telefonu – oddzwonimy w ciągu jednego dnia roboczego!

    Imię i Nazwisko
    Adres
    E-mail
    Telefon
    Treść pytania