fbpx

Usługi dodatkowe

Employer branding – silna marka pracodawcy

Employer branding to suma wszystkich możliwych działań, jakie może i powinien podejmować pracodawca, żeby wzmacniać swój wizerunek wśród potencjalnych kandydatów do pracy. Budowanie marki pracodawcy to bardzo istotny element całego wizerunku firmy. Zwłaszcza jeżeli jako pracodawca chcecie Państwo mieć w swoich szeregach najlepszych pracowników firmy. Budowanie wizerunku silnego i wiarygodnego pracodawcy znacząco wpływa na odbiór ofert i warunków pracy przez Kandydatów. Dobry employer branding przyciąga uwagę i zachęca najlepszych Kandydatów do kontaktowania się z wiarygodnym pracodawcą.

Employer branding

Strategia employer brandingu

Employer branding to działania o charakterze strategicznym. Budowanie wizerunku pracodawcy jako element strategiczny powinien być również procesem ciągłym. Napisanie jednego tekstu na firmowym blogu lub wypuszczenie jednorazowej kampanii może okazać się zbyt małą ilością działań z zakresu budowy wizerunku. Działania employer brandingowe ujęte w formie długofalowego procesu znacznie zwiększają szanse na osiągnięcie sukcesu w obszarze marki pracodawcy.

Współpracując z Sales Leaders dajecie sobie Państwo możliwość stworzenia strategii emplyoer brandingu opartej i wiele kanałów komunikacji:

Content blogowy

Opracujemy i stworzymy dla Państwa odpowiednie ilości wpisów blogowych znacząco podnoszących wizerunek Państwa jako dobrego pracodawcy

Content video

Budowanie wizerunku to proces, który lubi format video. Otrzymacie Państwo materiały mające na celu zbudowanie silnego i wiarygodnego wizerunku opartego o opinię wielu różnorodnych stron w atrakcyjnej formie video

Treści social media

To kolejne miejsce, w którym możemy wesprzeć Państwa w zakresie budowania wizerunku firm i działań emplyoer brandingowych

Kampanie outdorowe

W tym również chętnie Państwa wesprzemy. Kampanie outdorowe to świetny sposób na działania employer brandingowe, których celem jest dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców

Procesy rekrutacyjne

Tu również istotną rolę odgrywa zachowanie spójności całego wizerunku i właściwa forma np. ogłoszeń o pracę

Inne formy działań EB

Istnieje bardzo wiele możliwości w zakresie działań z zakresu employer branding. Najlepiej jest usiąść przy stole i porozmawiać o tym, jaki wizerunek chcecie Państwo tworzyć i jak osiągnąć ten cel najefektywniej

Istnieje bardzo wiele sposobów, metod, możliwości prowadzenia działań z zakresu employer branding i budowania pozycji marki pracodawcy na rynku pracy. To co jest najważniejsze w tym procesie to to, żeby dobrać możliwie najlepsze narzędzia do celu, jaki Państwu przyświeca.

employer branding jest prosty

Employer branding na zewnątrz i wewnątrz organizacji

Działania firmy w zakresie employer brandingu powinny skupiać się również na zapewnieniu spójności między tym, co jest wewnątrz organizacji, a tym co firma komunikuje na zewnątrz.

Badania wykazały (raport “Candidate experience” za 2018 rok), że wielu kandydatów brak spójności ocenia jako kłamstwo i nie chcą pracować w takich organizacjach jak i być ich późniejszymi klientami

Budowanie wizerunku pracodawcy zawsze powinno kojarzyć się ze spójnością. Żeby wizerunek był spójny wśród potencjalnych kandydatów do pracy potrzebni są świadkowie, osoby, które potwierdzą, że to co firma komunikuje na zewnątrz, faktycznie ma miejsce wewnątrz organizacji. Najlepszymi świadkami są obecni pracownicy firmy. I nie chodzi tu nawet o angażowanie pracowników w działania employer brandingowe, a o spójność samych komunikatów. Chcąc komunikować określony wizerunek na rynek należy najbardziej zadbać o to, żeby to, co pojawi się w komunikatach faktycznie miało miejsce w firmie. Firmy mające silne rozbieżności pomiędzy tymi elementami często posądzane są o kłamstwo i manipulację. Chcąc uniknąć tej sytuacji warto podjąć działania mające na celu usprawnienie procesów wewnątrz organizacji, a następnie komunikować treści będące w 100% zgodne ze stanem faktycznym.

Sales Leaders chętnie pomoże Państwu w sprawdzeniu tej spójności i zadbaniu o nią, jeśli okaże się to w jakichś obszarach działania pracodawcy potrzebne, konieczne. Tutaj znajduje się kompletna informacja na temat tego, w jakich obszarach możecie Państwo spodziewać się naszego wsparcia.

Tworzenie planu działań employer branding - krok po kroku

Opracowanie gotowego projektu działań employer brrandingowych wymaga dobrego przygotowania i opracowania istotnych punktów, które pomogą zapewnić oczekiwane rezultaty podjętych działań. Wszystko po to, by wyłącznie wzmacniać Państwa wizerunek i docierać z informacjami do ludzi, którzy z punktu widzenia Państwa firmy są dla Was ważni. W Sales Leaders realizacja tego typu projektów z reguły składa się z poniższych kroków:

Określenie celu

pierwszym i najważniejszym krokiem jest jasne określenie celu, do którego mają Państwa doprowadzić wszystkie działania z zakresu employer brandingu. Kiedy to zostanie określone, możemy przejść dalej w procesie budowania wizerunku firmy na rynku pracy

Analiza obecnej sytuacji

drugim krokiem jest analiza obecnej sytuacji. W ramach tego etapu wszystkich działań z zakresu employer branding prowadzimy m.in. analizę SWOT, dokonujemy analiz firm konkurencyjnych, powstaje persona optymalnego kandydata

Strategia komunikacji

kolejnym krokiem jest stworzenie strategii komunikacji. Strategia opisuje takie elementy jak formy komunikacji i kanały komunikacji

Przygotowanie treści

następnym punktem jest opracowanie gotowych treści – wpisów blogowych, materiałów video i innych form, które będą potrzebne

Rozpoczęcie działań

po zaakceptowaniu rozpoczynamy działania zgodnie z opracowanym planem

Kontynuacja

tego typu działania powinny być kontynuowane dlatego ostatnim może być stała współpraca i realizacja bieżących działań z obszaru emplyoer brandingu

Employer branding - jaki budżet?

W przypadku projektów takich jak employer branding ważne jest to, że budżet na działania takiej jak employer branding powinien zakładać trzy składniki:

Opracowanie strategii

budżet przeznaczony na samo opracowanie planu, opracowanie wartości firmy jako pracodawcy, opracowanie linii komunikacji

Przygotowanie materiałów

mowa tu o takich elementach jak produkcja treści pisanych, video, treści do mediów społecznościowych, materiałów graficznych i innych potrzebnych narzędzi

Kampania promocyjna

To ostatni element budżetu, jaki należy mieć zaplanowany i ujęty w planie

Sales Leaders dysponuje możliwościami, które pozwalają zająć się każdym z tych obszarów i dzięki temu otrzymujecie Państwo kompletne działanie tak na poziomie samej strategii jak i bezpośredniego jej wdrożenia. Wydaje się, że to bardzo rozsądne podejście i droga do budowania spójnego wizerunku pracodawcy wewnątrz i na zewnątrz firmy. Spójna strategi i jej wykonanie to dobry krok w kierunku świadomego budowania wizerunku firmy.

Jesteś zainteresowany opracowaniem strategii employer brandingowej?

Zostaw numer telefonu – oddzwonimy w ciągu jednego dnia roboczego!

    Imię i Nazwisko
    Adres
    E-mail
    Telefon
    Treść pytania